lördag 7 mars 2009

Det är lugnt!!

Sambon tog sig hem från backen utan brutna ben. Ingen
försörjare behövs, för tillfället.

När vi är så här mångaså turas vi om att laga mat. Älskar att
laga mat till många, här är dessutom ett stort underbart kök.
Problemet blev bara att jag gjorde en rejäl missbedömning.
Jag kockade ihop för lite föda. Ack ve och fasa. Blev inte så att
man kunde ta om, och de barn som varit och badat och som kom
tillbaka lite senare fick inte ens mat, de fick ta hopkoksrester.
Gissa om jag fått ta skit för det här. En person som är gladare än
alla andra är Pontus, han har haft matplanerar-snålis-titeln de
senste 10 åren efter ha gjort en liknande missbedömning. Nu har
jag tagit över, vi får se hur länge man får behålla den?! Igår kväll
lagade i alla fall Clara och Jacob goda grytan, alla blev mätta och
det blev även rester kvar.

Har befunnit mig en del i bilen på förmiddagen. Efter att ha hyrt
längdskidor till dom som inte hade så släppte vi av ett gäng vid
skidspåret. Soffie ringde tillbaka mig efter 5 minuter, stav av.
Vilket skit, hem hämta ny stav. Tillbaka till spåret för att leta
reda på dom andra och plocka med Linnéa tillbaka, hon hade
ramlat var blöt och hade skoskav men hade i alla fall åkt en del.
Några åker bräda och skidor utför i Hamra, och några har åkt
skoter. Lite mer av en relaxdag, om man nu kan kalla 1,2 mil på
skidor för relaxing, inte vet jag... Nu ska vi ta en after-skoter,
Gunnar ska planera kvällens avslutningsmiddag och imorgon
bär det av hemåt, hoppas på ett inte allför busigt väder.
Längtar hem så jag kan lägga in bilder och delge er våra vyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar