onsdag 17 juni 2009

Jag ska köpa garner för pengarna...



... och kanske något mer om jag vinner på bingon. Den här
söndagen var det dock nån annan lycklig stackare som åkte
hem med 12.000:-, fattar ni 12.000:-. Blir ju hur mycket
garn som helst. Så jag tar nog med mamma fler gånger
i sommar och provar lyckan.

Dotterns sockor med flätmönster är klara och redan använda
en del (hon bor i källaren och det är pingvingrader i hennes rum,
socka = nattplagg). Stickade i underbara OneZero, inköpt hos
Karin. Mönstret är ursprungligen från AlltOmHandarbete och
efter att ha hamnat i mina händer så är det döpt till
Finn Fem Fel...

Enkelt flätmönster, ja visst. Men det vore ju bra om jag kom
ihåg eller överhuvudtaget tar och tittar på hur jag började
första sockan, avig eller rät. Innan jag började på nummer två.

Hur blir det om jag:
nr 1, ser till att ta hem en massa blommor


nr 2, ringer mamma och frågar om hon och far ska komma
över så vi kan titta på speedway på tv och i förbifarten nämner
att det finns blommor att plantera. Jag vet att hon inte vill
titta på nån speedway (listigt va) men hon älskar att hålla
på med blommor.


Tata, färdigt resultat.


En stycken randig provlapp i härliga Heavens Hand.


Min förutsättning är att planerat objekt ska vara klart innan
avfärd mot Fäboden, men med den takten jag har just nu så
kan det även vara så att den kommer jobbas på i dalarna,
den som lever får se.

Fäboden ja. Jädrar vad jag längtar. Det är nästan som det
där pirret man hade som barn inför skolavslutning. Det ska
bli så otroligt roligt att träffa och få lära känna mer stickiga
människor. Har alltid drömt att få åka till en fäbod och bara
få vara. När jag tänker efter så var jag var nog en Fäbojänta
(näe Catta och Kattis inte så som ni nu tänker) i mitt tidigare
liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar