söndag 23 maj 2010

Inget stickcafé, altan-stickning istället....

... hemma i Marieberg. Terminens sista på Märtas, ja det kändes
lite vemodigt så vi förlängde det hela lite. Första träff fick bli
på vår altan. Å kära nån vad det skrattades, konversationerna
handlade om allt från botox till tyskar.

En del förgyllde vår tillvaro lite extra...
Så här ser min Citron a la Apelsin ut just nu!!

Kunde bara konstatera att stickat med för liten sticka, den här
(funkade inte att länka till rätt inlägg, leta reda på Catarinas
Citron a la Lime) är stickad med 1,5 stl större sticka och kommer
bli mycket bättre. Så jag tar väl och börjar om...

Min akryl-sjal. Gud så jag älskar dessa färger. Kan bara inte
bestämma mig för om jag ska försöka få till nån spets runt om
eller om jag kanske ska ha fransar, tips någon ?!?!?

Kommer att bli ytterliggare en karamellväska, ett beställningsjobb.

Disktrasa klar!

4 varv vävstickning, 2 varv slätstickning. Blev en helt ok struktur.


Så himla roligt att göra och prova och blanda olika sticktekniker.
Har fler på gång, har blivet en sorts pausstickning.

1 kommentar:

  1. *ha ha*...snart är du fast i "disktraseträsket" du också... :-)

    SvaraRadera