torsdag 11 augusti 2011

Stickläger 2011

Oj vad man sett fram emot detta och oj vad skönt det var att
komma dit och oj, det var som om tiden stått stilla och att man
inte varit därifrån. Fattigskogens vildmarksby, i löööööv it.

I år var vi inte lika många som hittat dit. Några nya var det men
mest kända ansikten. En euforisk tillvaro och man trippar
omkring som på moln, försöker i korta drag berätta om vår
vistelse...

SMS avresedagen "Problemas - bilen är i princip full!!!" Kul grej,
då skulle mina grejer in och Ulrika skulle hämtas. Men ack vad
duktiga vi är på att stuva, vi slapp lägga Ulrika på taket. Väl
framme mötte Lisa upp, vi (Catta och jag) fick vår stuga och den
sponsrade godispåsen med tillhörande kompendie*mums*.
Kramkalas med Ann-Lo och L-G. Resten av deltagarna ramlar in...
Åh sen är det igång, vi stickar, gnabbas, stickar ännu mer, äter och
dricker gott. Workshop med Lisa, mer stickning, mer kärleksfullt
gnabb. Sticka på fina fina Gratitude, Lisas egna mönster som
vi fick i kompendiet. Mer skratt och stickning, färgning, besök...
först dök hon med stort D upp som fågeln i Gökuret, Dödergök!!
sen tittade Falu-kuriren förbi, stickning, stickning stickning... Och
PLÖTSLIGT så står HON bara där, älskade ELIN, kramkalas. Hon
som inte kunde följa med pga att hon inte fick ledigt. Åh vad glad
jag blev, så pass att det nästan kom tårar... Fick fina presenten,
en av hennes egna spunna. Fick även en lektion i att spinna med
slända och så fick jag skäll - DU FÅR INTE LÅTA
TVINNINGEN GÅ UPP I FIBRERNA
- förlåt. Men nån gång
ska jag nog fixa det där också. Lyckades ju behandla min
diagramdyslexi med Gratitude, så nog ska fixa det där med
spinning nån gång. Mer galenskaper, färgning, stickning,
brottning??? och fotokrig. Det hela går mot sitt slut... och man
börjar redan längta till nästa år. Men vet ni vad vi glömde,
sjunga KARAOKE!

För en utomstående kan det nog vara svårt att förstå att det här,
det är glädjerus utan kemiska medel.


Har nämnt några av deltagarna, mer om vår underbara vistelse
hittar ni HÄR och i StickaMeraUlrikas blogg.




6 kommentarer:

  1. Jag anar att det ska finnas ett picasa-bildspel... Men jag får inte se det!? Booo! Hjälp mig Camilla, jag vill se bildeeer!

    SvaraRadera
  2. Funkar när jag öppnar sidan i google chrome men inte inte i explorer. Skiiiit, jag trodde jag hade fått till det. Har kört fast, ska se vad jag kan göra.

    SvaraRadera
  3. Jag har Chrome. NU verkar det funka! HURRAAAAA!

    SvaraRadera
  4. Åhhhhh vilka fina BILDER! (Nu var jag tillbaka där en stund igen!

    SvaraRadera
  5. Jag har också google chrome nu...men ajg ser inte bildspelet i alla fall :(

    SvaraRadera