lördag 17 september 2011

Stick å virk lite här lite där

Eva Andersson besökte veckans Handaverk och visade en
gammal virkteknik.

Blir otroligt fina vantar, blir inte som vanlig "stum" virkning utan
mer elastiskt.
Har valt att göra ett par i Karins senaste experiment, (nu ska vi
se om jag kommer ihåg rätt) leicester och mohair eller var det
gotland och mohair?!?!? I allafall så är det helt vansinnigt trevligt
att jobba med. Kolla lystern, som om det gömmer sig en silver-
skatt i fibrern. Just detta var det som jag färgade hos Karin för
ett litet tag sen.

Å så har vi avverkat ännu en trevlig sticklyxdag med en liten
kombo av uppvaktning. En torsdag så vi hängde även på Online.
Har börjat på ett par fingervantar i Elsebeth Lavolds silky wool,
just nu ett av mina favoritgarner. Stickar efter eget huvud och
försöker hela tiden skriva ner vad jag gör så vante nr 2 ska
förhoppningsvis bli likadan.
Louise och Brita, svartvita kudden representerar Catarina som
inte kom med på några av mina bilder.

Kattis (jubilaren) som nu blivit lite mer kärring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar