måndag 18 januari 2010

Spinning och shopping

Varför väntar jag så länge med att dela med mig. Nu blir det
ett sådant där onödigt långt inlägg. Ska nog försöka schema-
lägga min bloggning... heja struktur...

Det här var en mina bästa julklappar, från kära Karin.
Merino-fibrer, och en "spinning-kurs". Goda vän C fick
även hon denna gåva, dessutom samma färger så vi inte skulle
bli osams/avundsjuka, vadå vi? avundsjuka? Skulle inte tro
det...

Så en kylig onsdag tog vi tjuren i hornen (rocken i sländan).
Vi började med att torrspinna, hitta takten you know.
Funkade, tills det var dags att blanda in huvudingrediensen,
ullen... Vännen C, fortfarande med ett leende på läpparna,
hon är ju ett fan av spinnare (hoho jag är rolig).

Tror kanske att lyckades få till en meter spunnet, kolla in spolen. Det här var INTE nån enkel match, men Karin verkar undra
vad problemet är???

Vi fick i allafall hemläxa, rocken fick följa med hem och när som
helst ska jag närma mig den.

Vilken tur att det snart skulle bli lördag, efter onsdag. C och me
skulle på roadtripp - mot Karlstad. Från början skulle det ha
ingått karlar men strul och helgscheman gjorde så att vi fick
åka själva, ledsamt, gissa...

Det måste ha varit meningen att vi skulle ha åkte just denna
helg och inte bytit. Vi uppsöker nämligen stadens garnaffär,
Stick&Sy, och upptäcker att just idag har dom 20% på allt,
kunde det bli bättre? Inhandlades inga mängder men 8 nystan
i olika nyanser av Drops Puddel fick följa med hem. Jag tänker
Stickfrossas virkade tumvantar med Puddel som efffektkant!

Har faktiskt aldrig tidigare stannat till i Karlstad, å varför har
jag inte det? Dom har den helt otroligt fantastikt underbara
skoaffären Bergqvist, paradis för en shoemaniac. Inhandlade
ett par jätte läckra stövlar, till HALVA PRISET, å dom
passade. Inte lätt att hitta snygga lite högre stövlar när man
har ben modell fläskiga. Nån gång ska ni få se dom på.
Vi flanerar vidare i Karlstad och upptäcker en läckerbit,
Carli Choklad, där inhandlades lite godsaker.
Till slut var det dags för det som vi verkligen åkte till Karlstad
för, HOCKEYYYYYYY, Färjestad-Frölunda... publikrekord...
om dom vann? klart dom gjorde... ;-)

1 kommentar:

  1. Hmm undrar hur det ska gå för mig då som tänkte sätta fart på svärmors gamla spinnrock utan att någon visar hur man gör innan. Kanske skall lägga ner innan jag ens provat :/

    SvaraRadera