tisdag 16 februari 2010

Vad tycker ni?

Gick åt mer garn än vad jag räknat med. Pågående arbete är
en Anna´s axelvärmare i SvartaFåret´s Julia-garn. Så jag
beställde några nystan från Nysta. MEN färgskillnaden känns
enorm. Syns kanske inte så bra på bilden, eller gör d det?
Nu vet jag inte hur jag ska göra, repa upp och varva med
de olika nystanen... tar en funderare.
14 februari har ju precis passerat, blev lite inspirerade och
tänker göra mig ett par hjärte-sockor. Använder 2 olika
Zauber-nystan, så trevligt garn att sticka i. Det roliga är att
i båda nystanen så återkomma ungefär samma lila färg.
Det här får bli en av mina sportlovs-stickningar.

Å så är det jul igen! Den här november/julkaktusen är minst
15 år gammal. Har kanske planterats om 1 gång, står på
kontoret och blir bortglömd, får kanske vatten var 4:e - 8:e
vecka. Nån gång per år brukar jag den och rejäl omgång med
vatten och vips så bjuder den på lite skönhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar