måndag 15 mars 2010

Mognadsprocess och färdigkläckt alster

Vet faktiskt inte vad som tagit åt mig, jag ÄR ingen rosa person
ändå får dessa färger mig numera att smälta. Är det så att jag
har ändrat intställning? För det är väl så att man kan ändra
sig och bli till en bättre människa eller blir man bara ...
annorlunda? Ja jag vet inte, men räknar med att nån ruskar
om mig om jag går till överdrift, speciellt när det gäller
sockersött.
I allafall, rosa Zauber, ligger och gottar sig och mognar till sig, har
ingen aning om vad det ska kunna bli, men jag är så kär i den.
Under helgen som gått har jag faktiskt lyckats få lite gjort.
Beställd axelvärmare, klar för blockning sen blir det till att
leverera till Karin.

Liten tjej ska snart få varm och go tröja, ligger på block i detta
nu. Ikväll blir det montering...

Sen kan jag bistert meddela att just nu hatar jag vintern mer
än någonsin. I helgen upptäckte jag att snön dödat mitt växt-
hus. Förhoppningsvis så kan vi (när vi lyckats ta oss fram till
olycksplatsen) att återuppliva den lilla oasen. Och nej jag vill
inte höra att jag borde tänkte på att ta bort snön som låg på
det, jag är tillräckligt deprimerad som det är.

3 kommentarer:

  1. just den Zauberballen är jag också fruktansvärt kär i men har den inte i min ägo än, fast jag har alltid gillat rosa i och för sig. Jag håller tummen för växthuset.

    SvaraRadera
  2. Stackars växthuset! Mitt har nästan klarat sig, det har bara en spräckt ruta efter vinterns härjningar.

    SvaraRadera