fredag 20 augusti 2010

Avvänjning

Efter 96 timmar med enbart stickning (skulle det ha blivit om
man inte hade sovit ätit skrattat) kan man inte tvärt avsluta.
Vilken tur att det fanns en sakta men säker avvänjning till min
normala sticktid.

Måndag, stickcafé hos Karin.

Onsdag, sommarstickning hos Marie. Japp jag provad alla
tre sorterna, kära Louise gick med på att dela så jag inte
skulle få en överdos.
Söndag, hantverksdag i Wadköping. Fröjderskan in action.

Denna raring hittade vi hos en bekant, hennes mamma som
gör dessa. Där inhandlades ett par tovade örhängen.

Hittade även detta godisbord. Vissa saker får mig att spinna
loss totalt, hattar är en av dom.

Gjorde ett tappert försök att få Catarina att känna som jag,
vet inte riktigt om jag lyckades :-/

Har under avvänjningsperioden lyckats göra klart dessa,
(lägg märke till vänstra handens stickbränna). Ja ja höger
har bara en blek baksida.

Mönster från Marks&Kattens, garnet är ett av semesterfynden.
Silky Wool (designer´s choice) Elsebeth Lavold. Lööööve it.
Fanns bara 2 härvor att köpa, men jag vill ha mer, mycket
mycket mer. Skulle kunna tänka mig att göra både sjal och
mössa i samma, ett helt kit. Har sökt på nätet men inte hittat
just denna färg att köpa, vet ni var det finns så får ni jätte gärna
höra av er.

Åh vad är det här? Det får ni se vid ett senare tillfälle,
ligger strax i presenförpackning.

2 kommentarer:

  1. Fullt ös medvetslös? Verkar som det är i Örebro man ska bo... :S

    SvaraRadera
  2. Du verkar leva ett gott liv, och det glädjer mig! Pulsvärmarna/halvvantarna är fantastiskt vackra!

    SvaraRadera