torsdag 24 februari 2011

Mycket och veckan är inte slut än

Måndag, stickcafé på Gröna Grodan, så glad att jag kunde vara
med. Min yoga har flyttats från tisdagar till måndagar (dagen
då nästan all stickaktivitet är), men ingen yoga under sportlovet
och med en förkylning i kroppen så det blev sticketid med
mysiga tjejer, pippipippi...

Tisdag, samtal från Petra " ska vi sticka hos Tant Grön?". Ingen
familj hemma = inget ansvar. Stickning det blev.

Som vanligt ser platsen som vi sitter vid ut som ett slagfält.
Vi den här gången var Petra, Marianne och Karin.


Onsdag, schemalagt stickcafé på Vasa. Lika trevligt som vanligt,
eller ja...
Jag försökte mig på en Moebius och fick ett så totalt
vansinnesutbrott. Redde INTE ut det hela, nära att säga upp mig
från allt vad stickning och garn heter, men andades några minuter
och Petra matade mig med lite tröstebakelse, sen tog jag i ett redan
påbörjat projekt istället. ELIN i vilken fas är du i utmaningen?

Torsdag, skam den som ger sig. Hittade en bra bildbeskrivning
av Moebius hos Drops, yeayh nu är jag på gång. Tjalallala

Mycket stickning den här veckan, inget planerat fredag kväll,
men lördagen bjuder ju på Vintercafépremiär i Granhammar,
dit får ju även stikckningen följa med. Kanske hinner man med
lite spontanstickning i Karins butik.

Full fart!!

2 kommentarer:

  1. Oj vad roligt det verkar! Måste försöka ta mig in till stan någon kväll.

    SvaraRadera