måndag 4 juli 2011

Ut i det gröna med stridsrop.

Med bestämda steg närmade jag mig årets krigsplats. I år skulle
den lokala pippi-maffian inte få lägga beslag på våra körsbär.
Så med attackfåglar lurandes i vassen (kan fåglar lura i vassen?)
började jag plocka av det som var vad som kan räknas som moget
och ska tilläggas det jag kan nå med mindre trappstege. Blev ett
fasligt liv, ""MAYDAY MAYDAY tvåbent människoliknande
varelse själ vår mat"", ELLER HUR hörre ni pippisar det där är
faktiskt VÅRA skitsura körsbär, så STICK till en annan trädgård.

Idag blev skörden 2,5 liter. Fortsätter imorgon, förhoppningsvis
har några fler hunnit mogna och jag hinner hem från jobbet innan
mina fiender hunnit kalla samman fler från flygvapnet.


Dom är inte många, men attans så goda.

Ljuvliga styrka har jag döpt dessa till. För trots att min sambo
(som anser att allt som inte är asfalt är ogräs) lyckas mörda dom
flera gånger per år med trimmern så kommer de tillbaka.

3 kommentarer:

  1. Så gott med lite egna körsbär!

    SvaraRadera
  2. Oj vad körsbär, lycka till med plockandet innan anfallet kommer från flygvapnet. (fåglarna)
    Tror blommorna heter Sjärnflocka. Maken är oxå "blommördare", hittade avklippt murgröna, men har satt den i vatten o hoppas den rotar sig igen.
    Inger i Segeltorp

    SvaraRadera
  3. Var också ute på jakt idag. En rejäl flock på flera hundra kajor har kamperat ett par dagar i min trädgård, morr. De har väsnats, stökat ner och ätit en himla massa körsbär. I kampen mot dem har jag hängt ut cd-skivor och smällt med luftgeväret.

    SvaraRadera