tisdag 13 mars 2012

Min gud, jag tror jag kan det...

Efter förra veckans besök i Lillkyrka då vi fick se en krokodil-
fjällsvirkad sjal så blev jag bara tvungen att lära mig metoden.
Fick via FB´s onlinecafé tips om att kolla på youtube. Sagt
och gjort, och kan ni tänka er jag löste det. Gör inte riktigt som
filmen men hittade ett sätt som funkar för mig.

Första "fjället" blir riktigt riktigt bra men sen tycker jag att dom
knorvlar ihop sig, har provat lite olika maskantal men det blir inte
riktigt så bra som jag vill ha det.
Tips emottages mycket gärna!!??!!
Månadens caféande i Granhammar avklarat.
Kvällens höjdpunkt, lotteri!!! Vann 2 härvor Aracuani, tjoohooo.



1 kommentar:

  1. Kanske garnet inte passar - testa något annat...ja egentligen har jag ingen aning utan bara går på en känsla.
    Sedan googla jag på orden crocodile stitch pattern och klickade så att jag kunde se bilderna....och där hittade jag detta som kanske hjälper dig

    http://lostandfoundlane.blogspot.com/p/croc-stitch-easy-way.html

    SvaraRadera