onsdag 20 maj 2009

... ja, det underlättar

16.20 bestämde jag mig för att skolka från jobbet. Sambon kört
dottern till min arbetsplats i Hallsberg. Tillsamman så åkte vi
och kidnappade morfar. Mot Västervik, speedway där ju,
220 km för lite nöje i 2 timmar. Fick diagnosen Sjuk i huvudet av
min syster, ja men som sagt va, det underlättar.
Hamnade i bilkö p.g.a. olycka, var redan sena så det blev lite
stresskänsla. Men kolla vilken läcker lastbil som stannade bakom
oss. Var tvungen att gå ut och ta bild och prata med chauffören.
Visst, jag kan inte tyska och han kunde inte engelska, så jag vet
inte vad vi pratade om.
Sen flöt det på bra neråt. När vi kom fram hade det varit
två heat, trodde vi skulle missa mer. Tyvär så var det inte
Indianernas kväll, dom var helt enkelt blekansikten. Var dock
några riktigt bra fighter som gjorde att pacemakern slog
dubbelslag. Vi fick åka hem med en förlust i baken. Men vi
kommer igen, säsongen har bara börjat.
Dotterns favorit, kör i motståndarlaget, Tomasz Gollob,
jag fattar ingenting.

Det finns inte mycket som är vackrare, solnedgång vid en oval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar