onsdag 13 maj 2009

Underbara veckorstarten

Mycket tok och störningar på jobbet, men vad gör väl det när jag
vet att jag får fara till Granhammar efter arbetspasset. Det är
nog faktiskt bästa dagen på hela månaden. Fast jag saknade
Catharina som var tvungen att jobba. Istället fick Katarina vara
med (dom delar arbetsplats) som inte jobbade.

Alltså det kommer så tokmycket folk varje gång, nått nytt
ansikte varje gång. Ryktet sprider sig att det är så trevligt.
Men det gäller att komma utvilad och nypinkad för rätt va
det är så drar Karin en av sina historier ur livet, vet ingen
annan människa som har varit med så galna saker.



Hos Karin finner du lite av varje, underbara garner...


... och lika underbara böcker.


Dagen till ära (efter att merparten av dom andra besökarna
åkt hem) så drog Karin av ett par truddelutter på sitt munspel,
fick det bla. som tack för att jag stickat en väska åt henne...
Vet inte om hennes man Håkan skulle formulera det som en ära,
han skulle nog helst gömma instrumentet i gödselstacken. Karins
egna musikaliska verk är av ett säreget slag, bla. för att man kan
bara få höra dom en gång, jaaa så vill jag nog benämna dom
engångsvisor, var och en unik.

Innan jag åkte hem fick jag en ny väskbeställning av Karin.
Gör en sån här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar