måndag 21 september 2009

Det kom ett mail på torsdagen...

... med en liten förfrågan om vi hade tid/lust att umgås! Klart vi
hade, jag stövlade in till chefen och gjorde klart för honom att jag
INTE tänkte jobba fredag. OK! Catarina var ledig, Katharina tog
med sig jobbet och Karin såg fram emot vårt besök. Så så fick det
bli. C och jag hämtade upp Ulrika i city. En liten stickstund och
utbyte av tankar samt lunch i mitt hem, så trevligt. Sen tog vi
med oss Ulrika till Karins gård och butik. Medan vi väntade på
att Karin skulle komma hem från en inköpsresa så hälsade vi
på djuren och tittade runt lite på gården. Det har väl inte undgått
nån att C´s favoriter har det latinska namnet cattus?

Fränaste frillan på gården...


Sjutton vad det kliar i mulen, tror jag fått hösnuva...

... vänta nu, såg ni det där?









Så kom då Karin och Håkan hem. Nu skulle vi minsann få se
något vackert. Tänk det finns så mycket saker som är vackra,
garn, magrutor, blommor, kurvtagningar, tavlor, men den här
han skulle vara något alldeles speciellt. Så speciell att C inte
kunde hejda sig utan var tvungen att får en förhandstitt.

Och nog var han tjusig alltså, alldeles korkskruvig.

Sen fick vi åter en del sticketid. Pratade, skrattade och mådde
bra. Ulrika passade på att frossa bland Karins underbara garner.

Även om man har besök så stannar inte livet på gården av,
här är det några djur som skulle flyttas. Kommer genast att
tänka på låten: Hela familjen går ut med geten...

Vilken underbar dag vi hade tillsammans, hoppas verkligen
att vi så småningom kan göra om det. Jag gillar älskar verkligen
spontan-dagar.

4 kommentarer:

  1. Det hoppas verkligen jag med, det var en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för senast säger jag.
    Om du tittar noga på kossan med frillan (Lucia heter hon) så ser du att hon har samma frisyr som du, vilket du verkligen skall se som en komplimang.Jag tror att det är hon som härmat dig och inte tvärt om./Karin

    SvaraRadera
  3. Det där lät trevligt får man hänga på nästa gång?

    SvaraRadera
  4. Jag vill också vara med och vara spontan :=) Jag blir ritkigt avis och har svårartad abstinens. Men njuter av att ni har det gott också.

    Boel

    SvaraRadera