söndag 13 september 2009

Garnfrossa hos Karin och avrapportering

Imorgon (måndag 14/9) är det dags för Stickcafé hos Karin igen.
Extra roligt eftersom hon fått hem en del nya garner.
Titta och njut...




Dessutom har hon fått hem Shoppe Wolle Zauberball. Och just
en sådan boll jobbar jag bland annat med nu. Ska bli ett par
sockor, mönstret hämtats hos Drops. MEN är inte riktigt nöjd,
för trång ingång, så jag börjar om och lägger till nån cm med
resår innan jag börjar med mönstret, borde funka.
Mer då, jo Clapotis växer. Måste besälla mer lin från Yll & Tyll,
kommer inte räcka med dom två härvor jag har. Vill att sjalen
ska bli riktigt stor och mufflig. Och så vill jag att den blir klar
IGÅR, är alltså ett prioriterinsprojekt. Önskar att jag kunde
hitta mer sticktimmar.
Ännu mer, en tredje axelvärmare. Började så sakta på den när
vi var i Värmland. Stickar den till Karin i hennes egen mohair.
Bilden ger en helt missvisande färg, sjalen är grön inte blå. Tänk
er "björk som börjar få höstfärg".

Och så måste jag bara visa. Det här äpplet kom Karin med när
vi hade lite kvalitetstid under lördagen. Skulle tro att det väger
ungefär 0,5 kg, vilket monster, kommer inte ihåg sorten.

2 kommentarer:

  1. Åhh vad mycket fina garner Karin fått hem och jag som måste jobba ikväll, vill inte, jag vill klämma på garn....

    SvaraRadera
  2. Åhh säger jag med. Jag vill vara där jag med och inte gå här hemma och känna de förebrående blickarna från tvätthögen, dammtusarna på golvet osv. Hoppas ni får det riktigt trevligt.
    Boel

    SvaraRadera