onsdag 16 september 2009

Jag hann...

... med på Stickfrossas försäljning i lördags. En turkos sock-
gömma blev det.
Här ska min Zauberball-sockstickning bo tills den blir klar.

Å nu blir det en Liza Marklund, ni vet hoppar bakåt i
berättandet istället för framåt. I måndags när jag skulle ta med
Jenny på stickcafé så skulle hon inhandla garn till ett mönster
på en mössa hon bestämt sig för att sticka. Jag skulle bara
följa med, BARA titta INTE handla. Ja men det är ju lätt när
man ramlar över något som detta.

Rowan by Kaffe Fassett, alldeles för vackert (alldeles för dyrt) för att
lämnas kvar på en disk. Hörde hur hon (ja det är en hon)
viskade, ta mig med hem, du behöver mig, du kan inte leva utan
mig... Nu ligger hon här brevid mig så timid och oskuldsfull. När
hon har mognat så ska hon få bli ett par vantar, ska bara hitta
"rätt" mönster.

Förresten, vi gjord´et. Det blev en resa till Vetlanda direkt
efter jobbet. Stod startklar vid jobbet och väntade på sambon
(som varit vaken hela natten och kört lastbil från Umeå)
och dottern. Svusch iväg, missade ett heat. Nu bjöd inte
kvällens match på nån sensationell körning. Det var rent utav
tråkig speedway. Men det är alltid en fröjd att se sveriges junior-
mästare köra, Tomas H Jonasson, även om han tillhörde mot-
ståndarlaget. Vi förlorade med 8 poäng. MEN när vi sätter oss
bilen för att påbörja hemfärden så meddelar sportradion att.
INDIANERNA ändå gått vidare till semi - pippipippi. Det hela
hängde ju inte bara på vår prestation utan handlade även
om de andra lagens resultat,och med 2 poängs marginal,
2 POÄNG så gick det.Där förlängde vi säsongen med
ytterliggare en vecka.
Vi syns på Hea nästa vecka. Blev ingen
stickning i bilen på vägen
hem, intog läge gamnacke...




1 kommentar:

  1. snygg färg på sockgömman !
    jag lyckas aldrig vara nog snabbt framme,för att hinna med på dessa.....
    Ha det gott !

    SvaraRadera