söndag 26 september 2010

Stickerihelg

Det hela började med att vi träffades vid det hus, Annas Gård,
där aktiviteten skulle pågå, helt otroligt vackert ställe. Stället
ägs släktingar till Petra som var initiativtagare till denna
stickläger-helg.

Därefter blev det gemensam resa till Garn&Vävmix i byn,
blev en stunds frossande.
Fick med mig en härva Elegance, ska nog bli en knallrosa
Candle Flame. Underbara knappar och lite mer stickor, som
man ALDRIG kan få för mycket av. Det kan man i och för sig inte
få av garn och knappar heller.

Här intogs underbar lunch, frestande fika, läcker middag. Tack
alla ni ...
Louise introducerade mig i loop-stickningens konst. Så nu
stickas det 2 sockor på en gång.
Som en blixt från klar himmel, ja så kändes det när Petra slet
fram dessa fibrer. Hoppsan kära nån då vad jag tycker att det
är vackert.

Emma, lärde mig att lägga upp "avigt". Stretch direkt när man
påbörjar en resår.

Marianne


Hoppsan, stickerska på rymmen...

Marie och Louise


Älske
Man skulle kunna tro att detta golv tillhör en slarvig tonåring.
Men icke, här kamperar 12 stickerskor.




Trevligheten fortsatte hela lördagkvällen, men som sagt jag
är inte bara stickerska jag är även mamma (och speedway-
fantast) kl 20:00 var det dags att bege sig hemåt. Dels för att
möta upp dottern och dels för att titta på speedway på TV.
Men loopstickning fortsatte jag med...


Så med facit i hand (se föregående inlägg)
* inga problem
* snart så
* jajemensan, och "elastisk" uppläggning
* tittade inte åt dem
* MASSOR
* självklart

2 kommentarer: