torsdag 2 september 2010

Svar till Hemlisfragorna (7)

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.)
Är det något material du absolut inte tycker om?
Naturmaterial ska det vara, ull av alla de slag,
med lite inbladning av annat när det stickas sockor.


2. Vilka är dina favoritfärger?
Gillar faktiskt det mesta, vitt, svart, starka färger, lagom
pastell, multifärgat, enfärgat. Absoluta favoriten är grönt i
alla nyanser.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Kornblå och blaskig aprikos/laxrosa.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst?
(Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Använder uteslutande rundstickor. Har nog samma
favorit som många andra, KnitPro


5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare,
avancerad eller mittemellan?
Befinner mig någonstans mittemellan på väg mot lite mer
avancerat, fixar man det inte så far man ta till hjälp
.


6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe, gärna smaksatt. Har försökt lära mig dricka te men
det går bara inte.

7. Är du allergisk mot något?
Pälsdjur och tjuriga människor.

8. Vilken slags musik tycker du om?
ALLT, men skulle ALDRIG sätta på en platta med
Tomas Ledin.

9. Favoritgodis? Smaksatt mörk choklad, sura tefat,
lakritshallonskallar.


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby",
förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Virkar men inte speciellt ofta, tänkte börja måla med olja
igen men kommer aldrig igång. Däremot vill jag absolut
lära mig att spinna med slända.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar?
Tröjor? osv...
Beror vad det är för mönster som kommer i min väg
och som kan locka mig till att börja på något nytt, av nån
anledning blir det mest sjalar.


12. Prenumererar du på någon sticktidning?
The Knitter

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Nan gång ska jag göra en cirkelkofta, sen har jag hittat ett
mönster i The Knitter, en sjal som heter Golden Wheat.

Kan se mig själv sitt med den runt axlarna, när jag är
pensionär... lagom tidsplan, 25 år.


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall,
vad är ditt handledsmått?
Det gör jag. 21-22 cm en bit upp på armen.


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Jajemensan


16. Stickar du sockor?
Absolut


17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på
tjockaste stället.)
Aterkommer

18. När fyller du år?
Blir 40 år den 16 november, kommer att firas rejält.

19. Stickar du med pärlor?
Har inte provat, än...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst?
(Deckare? Fakta? Romaner?)
Till 99 % deckare/thriller, men sen kan det slinka
emellan en annan "glad-i-hjärtat-bok"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar