tisdag 28 april 2009

God vinstmarginal och speedwayhistoria skriven

Visste inte om jag var nervös eller om jag ätit dålig hamburgare.
På väg ut till Sannahed så sa iallafall min mage att jag mådde illa.
Som tur var så gick det över när jag närmade mig ovalen.
Äntligen är årets favoritsysselsättning i gång på riktigt, att titta
på speedway. Å säsongen kunde inte börja bättre. Indianerna
kopplade stryptag på gästande Rospiggar och gick hem med
god vinstmarginal, 59-37. Finns gott hopp, bara förarna får vara
hela, att laget tar sig till slutspel om dom kör som dom gjorde
ikväll. Mycket tack vare nyförvärven Walasek och Holta.
Den gemytlige dansken Monberg som kom till laget mitt i förra
säsongen och som då gav laget en rejäl kick framåt, var blekaste
indianen ikväll, endast 2 poäng. Pepe, som kan vara väldigt
ojämn visade att han kan hålla samma klass som GP-förarna
Hancock och Sullivan, tog 12 poäng. Hancock blev kvällen bästa
poängplockare, 15 pinnar, och hade desstuom kvällens bästa
tid 64,2.

Å så kära gamla Henka. Efter att ha kört 23 år i Indianerna
kom han ikväll till Hea i ny väst. Han hyllades inte mindre för det.
Men det var säkert en konstig känsla för honom. När han sen
skulle tävla mot sin egen son var det nog många som tittade
på med lätt grumliga ögon. Men tänk att vid första mötet fick
gubben ge sig och Simon tog och satte farsan på plats. Men
Henka glimrade till visade att gammal är äldst, i 15 heatet
tvålade han till både sonen och Holta, trots att han tidigare
under kvällen kört omkull. Som sagt en suverän start på
säsongen, som dessutom bevittnades av 5033 besökare,
däribland den gamla räven och legenden Varg-Olle.

Så, nu går jag och lägger mig, med ett fånigt leende på
läpparna. Ska drömma om grussprut, metanoldoft och
läckra omkörningar...

1 kommentar:

  1. VILKEN KUNSKAP DU BESITTER om något som för mig ser ut som trimmade mopeder som kör för många varv i rondellen. Du är mer påläst än självaste Hyland. Jag brukar kalla Katta för mellansveriges egen dr.Dolittle, vad jag nu skall kalla dig vet jag inte....kanske speedy camilla.

    SvaraRadera