söndag 19 juli 2009

Framme och uppackade

Avresa från Örebro 00:30. Stannade strax norr om Värnamo
för några timmars sömn. Att jag redan hade sovit hela vägen
dit hindrade mig inte från att slå omkull och sova lite till.
Avfärd 09:oo, frukost på McDonalds i Ljungby. Bär emot att
säga det men det är faktiskt en helt ok frukost. Grova goda
mackor (ja åså lite onyttiga toast). Men hallå persinalen.
Tjejen som vi handlade av hade nog inte ens vaknat. Slog in
fel beställning, lät en kollega plocka från vår beställning så vi
blev utan, det skulle hon komma ut med senare. Tror ni hon
kom?! Näe då. Jag kan ha överseende men just innan frukost
kan jag lätt bli foderilsk. Sambon fick ordna det hela, för vid
det läget hade jag lätt kunnat få henne att gråta.

Vi fortsatte mot vårt resmål, verkade ju lovande:


12:00 anlände vi till vårt mål. Lerbergets camping
utanför Höganäs, wonderful. Mor, far och syster
med familj var redan där. Systers svärföräldrar
hade även dykt upp, hade varit i Malmö och var
på väg hem. Tur för oss. Dom är vana säsongs-
campare så vi fick mycket uppskattade hjälp med
att kasta upp förtältet.



Sen var det bara att installera sig. Lite mat, vin,
totalt avslappnad i väntan på att Lag-VM i speedway
skulle börja. Men ve fasa och lätt panik. Vi fick inte
in tv-kanalen. Systersonen fick göra en insats.
Vettja om han är kvar där uppe...



NU, lugnet infinner sig. Fram med randig och njut
av ledigheten.


Speedwayen då? Inställd pga skyfall i Polen. Nästa
försök till race sitter jag just nu och väntar på. Ska
börja kl 11:00. Ska väl ta och hänga ut Indian-
flaggan, väntar bara på att det ska sluta REGNA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar