torsdag 2 juli 2009

Roadtripp

Så tog jag dottern med i bilen och styrd nordost.



Vi började hos Nisse´s i Västerås.
Jag har aldrig varit i Ullared men jag skulle kunna tänka mig att
Nisse´s är en light-variant av Gekås. Herregud vad grejer.
Skulle titta efter camping-möbler åt föräldrarna, å det fick vi
också med oss hem. Sen råkade jag springa på lite kläder. Har
alltid varit lite anti rosa, men för knappa hundring så är den här
riktigt sommar-fin (kan också vara mitt undermedvetna som
försöker matcha den grisrosa ton som min hud får den här
tiden på året) .

Nästa hållplats:

Nästa gång, för det blir det alldeles säkert, så ska jag sätta mig
ner i lugn och ro och kolla på nätet vad dom har och försöka
planera mina eventuella inköp lite bättre. Oj oj jag blev rent
utav yr när jag kom in, fanns mycket vackert. Bestämde mig
till slut för deras eget entrådiga lin, vilken underbar pion-färg,
vad jag ska göra utav det, jaa säg det...
Och så blev det 3 nystan Katia Samba, det tror jag i allafall jag
vet vad jag ska göra med. I mitt Mix&Match paket så fick jag
10 nystan utav ett grönt garn, ska nog göra mig en topp och
använda Katia som effekt. Kanske blir ett fäbods-projekt.
Efter Uppsala styrde vi mot slutligt mål - Hallstavik. Stannade
strax utanför Uppsala och käkade den medhavda lunchen,
skinkasallad med feta ost. Dottern tyskte det såg ut som den
gamla matlådevaritanten - har du ätit eller ska du äta?


Framme, med dryga timman kvar till start. Då åkte naturligtvis
stickningen fram. Hann med några "heat" (ohh det är så roligt att
skriva) ett heat = 4 varv


Medans jag varvade (skrattar åt mig själv igen) så sprang
dottern runt med kamera i högsta hugg och fotade förarna
i depån. Henka den gamle Indianen (har ju tidigare informerat
om att han efter 23 år bytt från Indian till Rospigg) är verkligen
supportervänlig, stannar upp och tar sig tid för att plåtas. Blev
ungeför 750 kort tagna under kvällen men tänker inte trötta ut
er med så många fler...


Dottern, med Monster-tröja i Hancock-land...
Start, 1.a heatet...


Lite speedway info:
hemmalaget har alltid röd och blå huva medan bortalaget
har vit och gul. Då kan man alltså se här att vi har en Indian
i ledning (vit huva)den andra på väg att ta 2:a platsen
(gul huva). Och så såg det ut resten av kvällen. Indianerna
vann stort, 35-61. Hemresa med vinnarsmajl i fejjan...


Däremot fich Rospiggarnas Sebastian Ulamek inte en fullt så
rolig resa. Redan i 3:e heatet körde han omkull och det hela
slutade med en spricka i ena skulderbladet, 3-4 veckors rehab.
Inte det minsta bra för en förare som är med och kör i VM.

50 mil tur och retur, och det var det värt. Garn, speedway och
kvalitetstid med dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar