onsdag 8 juli 2009

Hur blir det så här? En måndag? sen tisdag...

Så var jag plötsligt bara där!! Stort gärde, lite längre bort såg man
en skogsdunge. Massor med folk omkring mig, det låg några
killar med häng på motorhuven på en gammal 142:a? Fest
och röj överallt. Plötsligt ringer min speedway-intresserade
kollega Anders från Trelleborg och undrar hur det gick i
gårdagens match. Herregud, jag hade glömt att gå på matchen,
å mamma var vansinning för att jag var ute och festade (jag
är ju trots allt bara 39 år...) och inte umgicks med min familj.

Å vilken jädra tur, sen vaknade jag, då var jag helt slut och
mådde pyton. Jag trodde verkligen att jag glömt att gå på
tisdagens hemmamatch.

Eftersom det bara var en dröm (jag undrar vilka dom där
killarna va?) så hade jag inte missat matchen. Ja matchen ja,
kördes mot Gislaveds Lejon. Lagets bästa förare och regerande
världsmästare Nicki Pederson är känd för att ha en ganska
brutal körstil och man kan nästan räkna med att det i alla fall
sker nån form av omkullåkning där han är inblandad. Så det som
hände i 6:e heatet var inte oväntat. Redan i startsvängen hakar
Nicki i "vår" Pepe och båda far med full fart in i luftstaketet.
Nicki reser sig ganska omgående medans Pepe blir liggande,
då slog hjärtat i 430, det vill jag lova. Som tur var verkar det
inte ha blivit alltför allvarligt inga benbrott e.d. Pepe fick dock
lämna banan i ambulans och kunde inte fullfölja tävlingen.
Å där förlorade vi, vi hade verkligen behövt Pepe. Kvällens
slutresultat blev 46-50. Nästa vecka har elitserien uppehåll,
men veckan därpå är det match i Målilla, då är jag med
familjen på semester i Höganäs. Höganäs-Målilla 223 km...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar